Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo rada oddělení hygieny obecné a komunální pracoviště Chomutov (ID 191/30085576)
Ústí nad Labem dne 4. prosince 2025 č.j.: KHSUL 57150/2025
Ředitel Krajské hygienické stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo v režimu § 178 zákona o státní službě
rada oddělení hygieny obecné a komunální (ID 191/30085576)
v Krajské hygienické stanici Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem v oddělení hygieny obecné a komunální v odboru hygieny obecné a komunální, s pracovištěm v Chomutově, Kochova 1185, 430 01 Chomutov.
Pracovní vztah: pracovní poměr na dobu určitou v režimu § 178 zákona o státní službě (po dobu MD/RD)
Předpokládaný nástup: 1. ledna 2026 /dohodou
Místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 10. platové třídy. Zaměstnanci přísluší platový tarif od 24 790 do 35 770 Kč. Zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).
Osobní příplatek v rozpětí od 1 789 do 5 366 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice. Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost.
Zaměstnanci přísluší zvláštní příplatek 1 100 Kč.
Popis práce:
- Provádění úkonů v řízení o přestupcích, projednávání přestupků a rozhodování o nich, s výjimkou rozhodování o přestupcích příkazem na místě,
- Samostatný výkon státního zdravotního dozoru, provádění kontroly, inspekce a dalších odborných činností v jednotlivých oblastech ochrany veřejného zdraví, zejména v oblasti hygieny obecné a komunální, včetně zpracovávání protokolů a návrhu závěrů k odstranění nedostatků, a provádění analýzy výsledků kontroly, inspekce nebo dozoru, včetně návrhů na preventivní opatření;
- Samostatné plnění úkolů orgánu ochrany veřejného zdraví v oblasti prevence vzniku a šíření infekčních onemocnění a dalších hromadně se vyskytujících onemocnění;
- Plnění povinnosti dotčeného správního úřadu v řízeních vedených podle zvláštních předpisů (např. stavební zákon, zákon o vodách, zákon o posuzování vlivů na životní prostředí, zákon o integrované prevenci, atd.);
- Vypracovávání odborně náročných stanovisek v oblasti ochrany veřejného zdraví se závažným dopadem do oblasti ochrany zdraví populace, včetně plnění úkolů orgánu ochrany veřejného zdraví jako dotčeného správního úřadu;
- Příprava, kontrola, řízení odborných podkladů pro tvorbu programů ochrany a podpory veřejného zdraví na úseku komunální hygieny;
- Plánování, organizování, řízení a provádění státního zdravotního dozoru v oblasti zásobování pitnou a teplou vodou, výrobků přicházejících do styku s vodou, koupališť a saun, kontrola kvality povrchových vod vhodných ke koupání, včetně zákonem svěřeného výkonu státní správy;
- Kontrola plnění požadavků na vnitřní prostředí staveb ubytovacích zařízení a pro shromažďování většího počtu osob;
- Plánování, organizování, řízení a provádění státního zdravotního dozoru v ochraně před hlukem a vibracemi v životním (mimopracovním) prostředí;
- Kontrola plnění hygienických požadavků v oblasti pohřebnictví včetně schvalování provozních řádů v rozsahu pravomocí orgánu ochrany veřejného zdraví stanovených zákonem o pohřebnictví;
- Posuzování a vypracování podkladů k vydání rozhodnutí, povolení, osvědčení a jiných opatření orgánu ochrany veřejného zdraví a jejich vydávání v rozsahu stanovených kompetencí;
- Řešení podnětů obyvatel, orgánů státní správy a samosprávy v oblasti životních (mimopracovních) podmínek (hluk, bydlení, voda, odpady, apod.) a k tomu účelu provádění nebo zajištění provedení hodnocení zdravotních rizik;
Požadujeme:
- ukončené vyšší odborné vzdělání – odborná způsobilost zdravotnických pracovníků nebo jiných odborných pracovníků ve zdravotnictví podle zákona č. 96/2004 Sb. o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činnosti souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, podle předpisů dříve platných výhodou
- ochotu učit se novým věcem
- dobrou uživatelskou znalost práce na PC (word, excel, internet)
- schopnost týmové spolupráce, spolehlivost, pečlivost, dobré komunikační a organizační schopnosti, schopnost samostatné analýzy problému
- výborný psaný i mluvený projev v českém jazyce
- řidičský průkaz skupiny „B“ (aktivní řidič)
- trestní bezúhonnost
Nabízíme:
- příjemné pracovní prostředí,
- pracovní poměr na dobu určitou (zástup po dobu MD/RD za podmínek § 178 zákona o státní službě),
- příspěvek na stravování formou stravenkové karty,
- pružná pracovní doba,
- 5 týdnů dovolené.
Posuzovány budou žádosti (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 19. prosince 2025, tj. v této lhůtě:
- podané v elektronické podobě na adresu elektronické pošty úřadu e-podatelna@khsusti.cz,
- podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky ID datové schránky 8p3ai7n,
- doručené úřadu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu Krajská hygienická stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem, Moskevská 15, 400 01 Ústí nad Labem, nebo
- podané osobně na podatelnu úřadu na výše uvedené adrese.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo HOK 191“.
K žádosti dále žadatel přiloží:
a) strukturovaný profesní životopis,
b) motivační dopis.
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
Bližší informace k nabízenému pracovnímu místu poskytne:
Ing. Lenka Andrlová, Ph.D.,vedoucí oddělení hygieny obecné a komunální
e-mail: lenka.andrlova@khsusti.cz, tel.: 477 755 330
Bližší informace k výběrovému řízení poskytne:
Bc. Klára Nohlová, rada oddělení personálně správního
e-mail: klara.nohlova@khsusti.cz, tel.: 477 755 165
Mgr. Roman Šťastný
ředitel Krajské hygienické stanice Ústeckého kraje
se sídlem v Ústí nad Labem
Zasláním Vašeho životopisu do výběrového řízení na Krajskou hygienickou stanici Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem dáváte souhlas ke zpracování Vašich osobních údajů dle zákona 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů a nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů). Tyto údaje je nutné zpracovat za účelem konání výběrového řízení ve smyslu § 24 a násl. zákona č. 234/2014 Sb. o státní službě, ve znění pozdějších předpisů. Tyto údaje budou Správcem zpracovány pouze pro účely a po dobu konání výběrového řízení (uchování a skartace se řídí platnými právními a vnitřními předpisy).