Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo vedoucího služebního úřadu – ředitel/ředitelka Krajské hygienické stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem
Praha 6. ledna 2025
Č.j.: MZDR 33188/2024-1/PER
1. Údaje o služebním místě
Státní tajemník v Ministerstvu zdravotnictví, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. d) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo vedoucího služebního úřadu, ředitel/ředitelka Krajské hygienické stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem, se služebním působištěm v Ústí nad Labem.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oborech služby:
21 – Zdravotnictví a ochrana zdraví,
25 – Krizové řízení, ochrana obyvatelstva a integrovaný záchranný systém,
37 – Veřejné investování a zadávání veřejných zakázek,
63 – Organizační věci státní služby a správa služebních vztahů státních zaměstnanců.
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
- ředitel/ředitelka Krajské hygienické stanice (dále jen „KHS“) organizuje, řídí, plánuje a kontroluje činnost KHS a zastupuje KHS navenek;
- jako vedoucí organizační složky státu činí jménem státu veškeré právní úkony, které se jí týkají. Určitými právními úkony může za podmínek § 7 odst. 2 zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů, pověřit další zaměstnance KHS;
- je vedoucím služebního úřadu podle zákona o státní službě. Řídí činnosti související se zajišťováním organizačních věcí služby, správou služebních vztahů a odměňováním státních zaměstnanců zařazených v KHS;
- jako služební orgán jedná a rozhoduje ve věcech služebního poměru státních zaměstnanců zařazených v KHS;
- vydává služební předpisy a další vnitřní normativní a řídící akty;
- jako představený je oprávněn vést podřízené představené a další zaměstnance, ukládat jim služební úkoly, organizovat, řídit a kontrolovat výkon jejich služby a dávat jim k tomu příkazy;
- jako statutární orgán zaměstnavatele plní úkoly související s pracovněprávními vztahy ostatních zaměstnanců KHS;
- určuje zásadní směry výkonu státního zdravotního dozoru jednotlivými odbory sekce ochrany a podpory veřejného zdraví;
- podílí se na zpracování zásadních materiálů v oblasti ochrany a podpory veřejného zdraví
a na hodnocení a řízení zdravotních rizik; - usměrňuje plán kontrolní činnosti, zpravidla na období jednoho roku;
- v mezích upravených platnými právními předpisy a pokyny nadřízeného orgánu rozhoduje
o vnitřním organizačním uspořádání KHS; - jmenuje interní komise a další orgány potřebné pro provoz KHS a odborné komise v souladu se zákonem 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů;
- zaštiťuje spolupráci KHS s ostatními správními úřady, jakož i příslušnými orgány samosprávy při tvorbě zdravotní politiky a krizového řízení Ústeckého kraje;
- pověřuje zaměstnance KHS k plnění úkolů dle kontrolního řádu zákona 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a dalších právních předpisů.
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do14.platové třídy.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 36 240 Kč do 52 930 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 2 647 Kč do 7 940 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
2.3. Příplatek za vedení
Výše příplatku za vedení je stanovena služebním předpisem státního tajemníka v Ministerstvu zdravotnictví č. 11/2022 ze dne 22. dubna 2022, kterým se stanoví příplatky za vedení pro vybraná služební místa ředitelů, vedoucích služebních úřadů v krajských hygienických stanicích, Hygienické stanice hlavního města Prahy a Státního ústavu pro kontrolu léčiv. Příplatek za vedení se určí podle stupně řízení a náročnosti řídící práce v procentech platového tarifu nejvyššího platového stupně
v platové třídě, do které je představený zařazen a v závislosti na počtu přímo podřízených státních zaměstnanců, zaměstnanců v základním pracovněprávním vztahu a představených.
Vedoucímu služebního úřadu v krajské hygienické stanici přísluší příplatek za vedení od 40 % do 45 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazen.
2. 4 Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
3.1 Podmínky výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou[1].
Funkční období trvá 5 let.
Předpokládaným měsícem nástupu do služby na služebním místě je březen 2025.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetových stránkách Ministerstva vnitra.
3.2 Služební úřad poskytuje následující benefity
- pružná služební doba;
- příspěvek na stravování;
- 25 dní dovolené;
- 5 dní indispozičního volna;
- 5 dní služebního volna k individuálním studijním účelům;
- možnost dohody o výkonu služby z jiného místa.
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti[2] o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo nebo žádosti o jmenování na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 31. ledna 2025, tj. v této lhůtě
- doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo zdravotnictví, Palackého náměstí 4, 128 01 Praha 2, nebo
- podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese, nebo
- podané v elektronické podobě na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@mzd.gov.cz, nebo
- podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: pv8aaxd).
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo vedoucí služebního úřadu – ředitel/ředitelka Krajské hygienické stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který:
5.1 splňuje základní předpoklady:
a) je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru [§ 25 odst. 1 písm. a) zákona o státní službě];
b) dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě];
c) je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě][3];
d) je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě][4];
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona o státní službě], tj. vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu[5];
f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě][6];
g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky
[§ 25 odst. 1 písm. g) zákona o státní službě] [7].
5.2 splňuje požadavky stanovené služebním předpisem státního tajemníka v Ministerstvu zdravotnictví č. 37/2024/SP ze dne 16. prosince 2024, kterým se stanoví další požadavky pro vybraná služební místa ředitelů v krajských hygienických stanicích, Hygienické stanici hlavního města Prahy a Státního ústavu pro kontrolu léčiv:
požadavek úrovně znalosti cizího jazyka – znalost anglického, francouzského nebo německého jazyka odpovídající alespoň 1. úrovni (stupni) znalosti cizího jazyka dle rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, č.j. MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech;[8]
5.3 splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. b) zákona o státní službě služebním předpisem státního tajemníka v Ministerstvu zdravotnictví č. 37/2024/SP ze dne 16. prosince 2024, kterým se stanoví další požadavky pro vybraná služební místa ředitelů v krajských hygienických stanicích, Hygienické stanici hlavního města Prahy a Státního ústavu pro kontrolu léčiv, kterým je způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení vyhrazené v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů[9]
5.4 je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky[10];
5.5 je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení[11] podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí
ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky
a Slovenské republiky;
5.6 splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo vedoucího služebního úřadu podle § 54 odst. 3 zákona o státní službě. Podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 4 let činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné, z toho nejméně po dobu 3 let ve vedoucí funkci nebo jako člen statutárního orgánu právnické osoby[12].
6. Další povinné přílohy
K žádosti dále žadatel přiloží:
a) strukturovaný profesní životopis[13];
c) písemnou práci v rozsahu max tří normostran[14] na téma „Krajská hygienická stanice jako
služební úřad – vize z hlediska fungování a rozvoje úřadu na následující 2 roky.“
7. Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
8. Ostatní informace
Ministerstvo zdravotnictví podporuje rovné příležitosti žen a mužů, diverzitu v rámci svých služebních a pracovních míst. Je úřadem, otevřeným k zaměstnávání osob se zdravotním postižením
1. a 2. stupně ve vazbě na specifické profesní a kvalifikační předpoklady.
Formuláře vztahující se k výběrovému řízení jsou k dispozici na adrese:
Formuláře pro výběrová řízení představených – Ministerstvo zdravotnictví (mzcr.cz)
Žadatel nese náklady, které mu účastí ve výběrovém řízení vznikly.
PhDr. Stanislav Měšťan, LL.M.
státní tajemník v Ministerstvu zdravotnictví
Poučení o doručování
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona
o státní službě:
Výběrová komise může provést s žadatelem pohovor v náhradním termínu na jeho požádání bez souhlasu služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
[1] Bude-li na základě výsledku výběrového řízení na volné služební místo zařazena nebo jmenována osoba, která dosud úspěšně nevykonala úřednickou zkoušku, přijme se tato osoba podle ustanovení § 29 odst. 1 zákona o státní službě do služebního poměru na dobu určitou, a to s trváním 12 měsíců. Po úspěšném vykonání úřednické zkoušky se podle § 42 zákona o státní službě trvání služebního poměru změní na dobu uvedenou v oznámení o vyhlášení výběrového řízení.
[2] Formulář žádosti naleznete na Vzory formulářů pro výběrová řízení – Ministerstvo zdravotnictví (mzcr.cz)
[3] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.
[4] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta druhá zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Pokud žadatel do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů, není již povinen výpis z evidence Rejstříku trestů doložit, neboť si ho služební orgán vyžádá na základě poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů. Rozsah údajů nutných pro obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů je uveden ve formuláři žádosti.
Není-li žadatel státním občanem České republiky, je povinen doložit bezúhonnost obdobným dokladem o bezúhonnosti. Podle
§ 26 odst. 1 zákona o státní službě jde o doklad obdobný výpisu z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce, osvědčující bezúhonnost, vydaný státem, jehož je žadatel státním občanem, jakož i státy, v nichž žadatel pobýval v posledních 3 letech nepřetržitě po dobu delší než 6 měsíců (dále jen „domovský stát“), a doložený úředním překladem do českého jazyka; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost písemným čestným prohlášením.
[5] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[6] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.
[7] Splnění předpokladu podle § 25 odst. 1 písm. g) se dokládá písemným čestným prohlášením. Výběrová komise podle § 27 odst. 3 nebo bezprostředně nadřízený představený podle § 28a ověří splnění tohoto předpokladu při pohovoru.
[8] Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií vysvědčení/osvědčení nebo jiného dokladu prokazujícího dle Seznamu standardizovaných jazykových zkoušek úroveň znalosti cizího jazyka.
[9] Splnění požadavku na stupeň „Vyhrazené“ se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Oznámení o splnění podmínek pro přístup k utajované informaci stupně utajení „Vyhrazené“, popřípadě i úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení „Důvěrné“, „Tajné“ nebo „Přísně tajné“. Nedoložení tohoto dokladu není důvodem pro vyřazení žádosti podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě. Pokud žadatel nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě, bude v případě jeho zařazení/jmenování následně postupováno v souladu s § 6 odst. 3 zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti,
ve znění pozdějších předpisů.
Splnění požadavku na stupeň „Důvěrné“ nebo “Tajné“ nebo „Přísně tajné“ se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení „Důvěrné“, popřípadě i originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení „Tajné“ nebo „Přísně tajné“. Nedoložení tohoto dokladu není důvodem pro vyřazení žádosti podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě. Pokud žadatel nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě, bude akceptováno, pokud žadatel doloží, že podal žádost o vydání osvědčení fyzické osoby příslušného stupně utajení nejpozději před vydáním rozhodnutí o přijetí žadatele do služebního poměru a jmenování na služební místo představeného. Ke splnění tohoto požadavku více vizte Metodický pokyn nejvyššího státního tajemníka, kterým se stanoví podrobnosti k provádění výběrových řízení.
[10] Splnění tohoto předpokladu lze pro účely výběrového řízení doložit též dokladem, že žadatel o vydání osvědčení požádal. Osvědčení je však žadatel povinen doložit nejpozději před vyhodnocením výsledků výběrového řízení výběrovou komisí.
[11] Vzor písemného čestného prohlášení naleznete Formuláře pro výběrová řízení představených – Ministerstvo zdravotnictví (mzcr.cz).
[12] Splnění tohoto předpokladu se podle § 51 odst. 3 zákona o státní službě dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií příslušných listin (např. pracovní smlouva, jmenovací listiny, odvolání z funkce, rozhodnutí o jmenování nebo o odvolání ze služebního místa, potvrzení o zaměstnání vydané zaměstnavatelem, výpis z personálního spisu, pracovní náplň), z nichž je zřejmé, kdo je vydal, a které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona o státní službě nebo činností obdobných.
[13] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.
[14] Tj. 30 řádků x 60 znaků (celkem 1 800 znaků) podle ČSN 01 6910 Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory, vydané
Úřadem pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví (ÚNMZ) dne 1. července 2014, účinné od 1. srpna 2014.
Příloha: Úplné oznámení o vyhlášení výběrového řízení ředitel/ředitelka KHS Ústeckého kraje