Odbor ekonomicko správní

 
 

 

 
 

Ředitelka odboru ekonomicko spravního

 
 

Ing. Radka Šumová        telefon: 477 755 114  e-mail: radka.sumova(*)khsusti.cz

 
     
    telefon:  e-mail:  
  oddělení personálně správní JUDr. Irena Wolfová 477 755 177 irena.wolfova(*)khsusti.cz  
  oddělení ekonomicko provozní Ing. Zuzana Müllerová 477 755 117 zuzana.mullerova(*)khsusti.cz  
             
     
 

Činnost odboru ekonomicko správního

 
 

Odbor ekonomicko správní vznikl sloučením odboru ekonomicko provozního a odboru správního a dle organizačního řádu Krajské hygienické stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem (dále jen KHS UL) je jedním ze šesti odborů. V jeho čele stojí ředitel odboru ekonomicko správního, který je přímo podřízen řediteli KHS UL.

 
 

Odbor zajišťuje ekonomicko provozní činnosti včetně IT problematiky, dopravy, účetnictví, rozpočtu, zpracování mezd, bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, hospodaření a údržby movitého a nemovitého majetku, ke kterému má KHS UL právo hospodaření. V rámci KHS UL odbor zabezpečuje dodržování rozpočtových pravidel pro organizační složky státu stanovené právními předpisy, zpracovává a sestavuje rozpočet, schvaluje rozpočtová opatření, sleduje a koordinuje čerpání rozpočtových prostředků, zodpovídá za dodržování všech závazných ukazatelů a zpracovává pravidelné rozbory hospodaření. Do gesce odboru patří rovněž nastavení a kontrola funkčnosti vnitřních kontrolních systémů v oblasti finanční kontroly; navrhuje změny těchto systémů dle požadavků platných právních předpisů. Dbá na dodržování pravidel v oblasti kybernetické bezpečnosti, zajišťuje přístupy do zdravotnických registrů, informačních systémů a poskytuje IT podporu zaměstnancům KHS.

 
 

Dále odbor zajišťuje právní agendy KHS UL a poskytuje právní poradenství zaměstnancům KHS UL v rámci jejich odborné činnosti, vede přestupková řízení, podílí se na vedení správních řízení a řeší případná odvolání. Vede personální agendu organizace, provádí kontrolní činnost a odpovídá za vedení spisové služby, skartační řízení a předarchivní péči o dokumenty. Na základě vydaných zákonných a podzákonných norem, obecně závazných předpisů a příkazů nadřízeného orgánu a nejvyššího státního tajemníka zpracovává interní předpisy a spolupodílí se na řešení problematiky vnitřní organizační struktury.

 
     
 

Činnost ředitele odboru ekonomicko správního

 
 

Je přímo podřízen řediteli KHS UL; řídí, kontroluje a zodpovídá za práci odboru ekonomicko správního. Zabezpečuje dodržování rozpočtových pravidel pro OSS ve smyslu platných zákonů a dbá na efektivní, účelné a hospodárné využívání rozpočtových prostředků při dodržení všech závazných limitů. Provádí analýzu efektivnosti vynakládaných finančních prostředků a předkládá návrhy opatření ke zlepšení efektivnosti hospodaření, připravuje koncepční a metodické materiály včetně standardizace kontrolních postupů v působnosti odboru. Schvaluje objednávky, nákupy hmotného a nehmotného majetku a služeb dle platných obecně závazných a vnitřních předpisů. Podílí se na zpracování řídících dokumentů zásadní povahy. Zabezpečuje rozpracování předpisů a zákonů v ekonomické, provozní a správní oblasti v podmínkách služební úřadu, navrhuje vnitřní organizační a řídící dokumenty v dané oblasti. Podílí se na prošetření stížnosti proti nevhodnému chování zaměstnance nebo proti postupu správního úřadu ve smyslu § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád ve znění pozdějších předpisů.

 
     
 

 

Odbor ekonomicko správní je členěn na:
- oddělení ekonomicko provozní
- oddělení personálně správní

 
     
 

 

Vedoucí uvedených oddělení jsou přímo podřízeni řediteli odboru ekonomicko správního.

 
     
 

Oddělení ekonomicko provozní

 
 

Zajišťuje kompletní zpracování mezd všech zaměstnanců KHS, včetně předepsaného výkaznictví a spolupracuje se zdravotními pojišťovnami, ČSSZ, finanční správou, soudy a dalšími organizacemi. Zajišťuje vedení finančního účetnictví podle příslušných právních předpisů a odpovídá za evidenci a inventarizaci majetku KHS. Zabezpečuje platební styk s příslušnou bankou a správními orgány a spravuje vedení a evidenci čerpání fondu kulturních a sociálních potřeb v souladu s platnými předpisy. Zaměstnanci oddělení ke své činnosti využívají ekonomický informační systém MÚZO JASU (finanční účetnictví, evidence majetku), pracují s Integrovaným informační systémem státní pokladny (zpracování rozpočtu a rozpočtových opatření) a s informačním systémem VEMA (zpracování mezd).

 
 

Dále zabezpečuje správu, údržbu a ochranu majetku, sestavuje plán investic, plán oprav a plán materiálně technického zajištění. Provádí jak nákupy spotřebního materiálu pro potřeby KHS UL, tak zajišťuje realizaci investičních akcí. K tomuto účelu připravuje oddělení hospodářské smlouvy, vystavuje objednávky a sleduje jejich plnění. Sleduje spotřeby energií, provádí kontrolu vyúčtování a zpracovává podklady pro případnou přefakturaci subjektům, které na základě smluv užívají část prostor KHS UL. Zajišťuje funkčnost výpočetní techniky pro celou KHS UL (opravy, výměny apod.), správu počítačové sítě, chod a ochranu systémových činností na výpočetní technice, tj. uživatelskou, aplikační a technickou podporu všech informačních systémů tvořících komplexní informační a komunikační systém v KHS UL. Dále zajišťují informační a komunikační procesy prostřednictvím internetu. V gesci oddělení je vedení potřebné agendy autoprovozu v KHS UL, provádění pravidelné údržby a oprav služebních vozidel, rovněž zajištění úklidu, ostrahy budov, řešení problematiky BOZP, poskytování OOPP, plnění z FKSP a další provozní záležitosti.

 
     
 

Oddělení personálně správní

 
 

Samostatně zajišťuje složité právní agendy KHS UL, vede přestupková řízení a ve výjimečných či zvlášť složitých případech ukládá správní tresty za přestupky v režimu § 90 zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „přestupkový zákon“), a příkazové bloky na místě v režimu § 91 a 92 přestupkového zákona. Podílí se na vedení správních řízení vedených úsekem odborných činností dle zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů. Za tím účelem ověřuje úroveň důkazního řízení před zahájením správního řízení, kontroluje průkaznost porušení předpisů, správnost hodnocení příčinné souvislosti mezi porušením předpisů a následkem. Vede evidenci odvolání a mimořádných opravných prostředků proti rozhodnutím KHS UL, opatřuje podklady, provádí případná došetření a připravuje řediteli KHS UL návrhy na další postup v souladu se správními předpisy. Vyřizuje žádosti povinných (daňových) subjektů o posečkání (odložení splatnosti, rozložení úhrady na splátky), pokud jde o peněžitá plnění uložená pravomocnými rozhodnutími KHS UL. Vyřizuje právní agendu KHS UL - vyřizuje stížnosti podle § 175 správního řádu a vede jejich evidenci, podílí se na vyřizování podnětů podle § 42 správního řádu a vede jejich evidenci, zajišťuje plnění povinností vyplývajících ze zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. Zajišťuje informace pro zaměstnance o nových právních předpisech spojených s činností KHS UL a vede evidenci obecně závazných právních předpisů. Vede evidenci interních předpisů KHS UL, podílí se na jejich přípravě a zpracování a garantuje správnost základních dokumentů po právní stránce. Poskytuje právní pomoc zaměstnancům KHS UL při plnění jejich služebních/pracovních úkolů, vede evidenci smluv, zajišťuje řádný chod správních činností KHS UL a s tím související dokumentační službu a dokumentační místa podatelny a výpravny v sídle a na vybraných územních pracovištích. Zajišťuje vedení personální agendy zaměstnanců KHS UL a ve spolupráci s ostatními odpovědnými představenými a vedoucími pracovníky zajišťuje vzdělávání zaměstnanců KHS UL. Provádí kontrolní činnost v rámci KHS UL v oblastech správního řízení, zákoníku práce a jiných právních předpisů, kterými je KHS UL při své činnosti povinna se řídit.